نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

دیدگاه خود را نسبت به پلاستیک های صنعتی تغییر دهید

فهرست مطالب

دیدگاه خود را نسبت به پلاستیک های صنعتی تغییر دهید

دیدگاه خود را نسبت به پلاستیک های صنعتی تغییر دهید

امروزه استفاده از پلاستیک ها به قدری گسترش پیدا کرده است که هر جا قدم بگذارید نمونه ای از آنها را در مکان های صنعتی و یا خانگی و یا فروشگاهی مشاهده خواهید کرد. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم تاریخچه صنعت به قبل و بعد از کشف پلاستیک تقسیم می شود.

سال ها انسان از لوازم و ابزاری برای تولید لوازم صنعتی اش استفاده می کرد که دارای وزن زیادی بودند و نمی شد آنگونه که بایست و شایست از تمامی پتانسیل آنها بهره ببرد. بعد از کشف پلاستیک های صنعتی اما شیوه تولید ابزار ها و لوازم به میزان زیادی تغییر کرد.

پلاستیک های صنعتی سوای از مقاومت زیادی که دارند دارای وزن بسیار پایینی هستند که همین باعث می شود تا کارایی آنها بیش از آنچه که تصورش را بکنید افزایش پیدا کند. در واقع در محیط های صنعتی باید ابزار و وسایل به گونه ای باشند که وزن زیادی نداشته باشند تا توان خود را نشان دهند.

تا قبل از کشف پلاستیک های صنعتی برای تولید ابزار و لوازم کار از فلزات استفاده می شد که دارای وزن بسیار بالایی بودند و همین باعث می شد توان و پتانسیل دستگاه ها یا کارگران در محیط های کار کاهش پیدا کند و کارها به کندی و سختی پیش برود.

بزرگترین ضعف ابزارهای فلزی گران تمام شدن تهیه و تعمیر آنها بود ولی با کشف پلاستیک های صنعتی این مشکل به خوبی هر چه تمام تر حل شد و ابزارها با قیمت مناسب در خدمت صنایع قرار می گیرد تا کارها به خوبی هر چه تمام تر پیش برود.

با کشف پلاستیک های صنعتی بخش های مختلفی از صنعت تحت تاثیر این اکتشاف بزرگ قرار گرفتند و برای این که هزینه های خود را کاهش بدهند به سراغ این فرزند ناخلف نفت و پتروشیمی رفتند. با استفاده از پلاستیک، صنایع بسیار بهتر از گذشته به کارهای خود مشغول هستند.

جهت کسب اطلاعات و سفارش سطل 20 لیتری کلیک کنید.

پلاستیک های صنعتی چگونه به دست می آیند؟

نفت خام ماده اصلی تهیه بسیاری از چیزها از جمله پلاستیک های صنعتی است. برای این که مواد اولیه پلاستیک تولید شود نفت را به پتروشیمی ها منتقل می کنند. در پتروشیمی ها با انجام دادن عملیات های مختلف بر روی نفت از آن مواد و محصولات دیگر به دست می آورند.

از جمله مواد هایی که از نفت خام به دست می آید مربوط به ماده خام اولیه پلاستیک است. این مواد به صورت گرانول شده، ورقه شده، لوله شده به صنایعی که کارشان تولید انواع و اقسام پلاستیک از این مواد است انتقال داده می شود.

Industrial plastics

بعضی از مواد اصلی ساخت پلاستیک های صنعتی:

مواد خام اولیه پلاستیک که از نفت خام به دست می آید انواع و اقسام گوناگونی دارد که از آنها بنا بر کیفیت در صنایع مختلف استفاده می شود. در ادامه بعضی از آنها را برای شما خواننده عزیز نام برده و مختصر توضیح می دهیم.

برای پرداختن به این موضوع باید کمی عمیق تر به مسائل توجه کنیم زیرا پلاستیک های صنعتی از ساختار شیمیایی و عالی پیچیده ای برخوردار هستند و برای به دست آوردنشان از آزمایشگاه های پیشرفته نانو بهره برده می شود.

پلی اتیلن: یکی از معروف ترین مواد استفاده شده در صنعت است که از ساختار خاصی پیروی می کند و برای تولید ابزار ساده و سبک مثل پلاستیک های بسته بندی و همچنین پلاستیک های فشرده بهره برده می شود. این پلاستیک علاوه بر نرم بودن مقاومت بالایی دارد که همین موضوع باعث می شود هوا نتواند به داخل بسته ها نفوذ کند.

پلی پروپیلن: این عنصر در برابر دما مقاومت بالای دارد و به همین منظور بیشتر در بسته بندی مواد خوراکی گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استایرن: این پلاستیک صنعتی علاوه بر سبکی مقاومت خوبی دارد و از آن برای ساخت کلاه کاسکت موتور و دوچرخه، فنجان های سبک و غیره بهره برده می شود. این پلاستیک سمی می باشد و بهتر است از آن برای ساخت ظروف مربوط به غذا استفاده نشود تا مشکلی پیش نیاید.

ترموپلاستیک ها: این نوع پلاستیک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است تا این حد که آن را در صنایع مختلف به جای فلزات به کار می گیرند. به علت مقاومت بالا و سبکی که دارد کاملا مناسب برای صنایع حساسی مثل خودروسازی و لوازم خانگی سنگین می باشد.

پلاستیک های صنعتی در چه صنایعی به کار گرفته شده اند؟

بسیاری از صنایع هستند که نیازمند اجناسی سبک می باشند که این نیاز را به خوبی هر چه تمام تر پلاستیک های صنعتی رفع نموده است. اگر در این صنایع از اجناس سبک استفاده نشود وزن محصول نهایی شان بیش از اندازه افزایش پیدا خواهد کرد که این امر اصلا نمی تواند مطلوب باشد.

صنعت خودروسازی:

یکی از صنایعی است که نیاز دارد تا محصولاتش سبک تهیه شوند و به دست مصرف کننده نهایی برند که این امر را پلاستیک های صنعتی برایش میسر نموده اند. از سپر بیرونی، داشبورد و حتی بسیاری از قطعات داخل کاپوت پلاستیک می باشند.

صنعت لوازم خانگی:

وقتی صحبت از لوازم خانگی میکنیم لوازم سبکی مثل بشقاب، گلدان و غیره و یا لوازم سنگینی مثل یخچال و لباسشویی منظور است. در این لوازم از پلاستیک های صنعتی جهت مقاوم سازی و سبک سازی آنها استفاده شده و نتایج مطلوبی نیز حاصل گردیده است.

معرفی و شناسایی انواع پلاستیک و پلیمر

چرا باید دیدگاه خود را نسبت به پلاستیک های صنعتی تغییر دهیم؟

حتما به گوشتان رسیده است که دنیای ما توسط پلاستیک ها احاطه شده است و هر روز بیشتر داریم در دریایی از پلاستیک غرق می شویم. دلیل بسیاری از بیماری های سالیان اخیر ما همین ظروف پلاستیکی یکبار مصرف هستند که سم را وارد چرخه مواد غذایی کرده اند.

ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که پلاستیک های صنعتی که در صنایع مثل اتومبیل سازی و لوازم خانگی به کار گرفته می شوند از این دسته نیستند و مزیت های بیشتری برای زندگی ما آدم ها داشته اند که نمی توان آنها را به سادگی نادیده گرفت و از کنارشان عبور کرد.

در این موضوع شکی نیست که سیاستمداران به کمک مردم باید راه حلی برای معضل پلاستیک پیدا کنند ولی پلاستیک های صنعتی شامل آن راه حل نخواهد شد. البته کارهایی را سازمان های بین المللی در سالیان اخیر انجام داده اند ولی هنوز تاثیر زیادی بر روی حل این معزل نداشته است.

در کنار تغییر آب و هوای زمین جهان با آلودگی پلاستیکی هم دست به گریبان است و اگر در سالیان پیش رو فکری به حال این مشکل نکند قطعا نسل های بعد نخواهند توانست این محیط زیستی که امروزه ما مشاهده می کنیم را مشاهده کنند.

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید پلاستیک های صنعتی موارد استفاده زیادی پیدا کرده اند و آنها را برای پیشبرد بهتر اهداف صنعتی به کار می گیرند. اگر چه پلاستیک ها مشکلات بزرگی را برای محیط زیست رقم زده اند ولی منظور بیشتر پلاستیک های یک بار مصرف است که احاطه مان کرده است که باید مدیریت شوند. نوع صنعتی ضرر بسیار کمی داشته و سود بیشتری توانسته به انسان ها برساند.

در آخر لازم به یاد آوری است که شرکت تولیدی زرپلاست با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام پلاستیک های صنعتی و خانگی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما صاحبان تجارت و فروشندگان عزیز به هر نقطه که تمایل داشته باشید ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و نحوه ارسال با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل بفرمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند