نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

مصرف اُفت کش و تاثیر مداوم آنها بر سلامتی انسان

فهرست مطالب

مصرف اُفت کش و تاثیر مداوم آنها بر سلامتی انسان

مصرف اُفت کش و تاثیر مداوم آنها بر سلامتی انسان

اُفت کش چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

از دیر باز بشر همیشه به دنبال این بود که محصولات کشاورزی خود را به طریقی از شر علف های هرز و حشرات و بیماری هایی که به آن خسارت می زنند مصون نگه دارد. برای همین از هر چیزی که در این راه او را یاری کند استفاده می کرد.

انسان فهمیده بود برای این که محصول بیشتر و سالم تری به دست بیاورد باید از شر مشکلات و آلودگی های محیطی خلاص شود. برای همین دست به تولید و اختراع آفت کش ها زد. آفت کش ها انواعی دارند که هر کدام برای یک کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع اُفت کش ها برای علف، حشره، قارچ، باکتری، موش و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع کنترل کردن میزان این موارد در محیط کشاورزی سبب می شود تا کشاورز به سود قابل قبولی دست پیدا کند.

اُفت کش چیست؟

نوعی فرمول طبیعی یا شیمیایی است که به صورت پودر یا مایع تولید می شود و برای از بین بردن انواع آفت ها در محیط های کشاورزی به کار گرفته می شود. استفاده از آن میزان محصول و کیفیتش را به طور قابل قبولی بهبود می بخشد.

 تاریخچه اُفت کش:

بر اساس جستجویی که در منابع اینترنتی شد استفاده از اُفت کش به 2000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. همین خود نشان می دهد بشر از همان دوران به دنبال راه هایی برای بهبود بخشیدن به کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی بود.

اولین ضد آفتی که بشر به کار گرفت گرد گوگرد است که سومریان باستان از آن استفاده می کردند. هر چه زمان به جلوتر آمد بشر از چیزهای جدیدی در این زمینه مدد گرفت.

در قرن پانزدهم از آرسنیک، جیوه و سرب

در قرن هفدهم از برگ تنباکو و سولفات نیکوتین

در قرن هجدم از گرد گل داوودی

در نیمه نخست قرن بیست از ترکیب بردو

بعد از جنگ جهانی دوم از آفت کش های سنتتیک و غیره

جهت اطلاع از ویژگی ها و قیمت، گالن 1 لیتری زرپلاست کلیک کنید .

Pesticides

مزایای استفاده از اُفت کش:

اگر برای کشاورزی و صنایع چوب امروزه از اُفت کش ها استفاده می شود دلیلش این است که میزان سود کشاورز را افزایش می دهد. انسان کلا هر کاری انجام می دهد تا از هر حرفه ای که انجام می دهد بهره مالی بیشتری به دست بیاورد.

از بین بردن گیاهان هرز:

یکی از مشکلاتی که در زمین های کشاورزی پیش می آید موضوع گیاهان هرز است. این گیاهان در هر جایی که رشد کنند از منابع آلی خاک استفاده کرده و گیاهان دیگری را که کشاورز برای بهره مالی کاشته است دچار فقر غذایی می کنند.

برای از بین بردن این گیاهان کشاورز دست به دامن اُفت کش می شود. کشاورز پودر را با میزان آب متناسب حل کرده و آن را در درون سم پاش می ریزد و بر روی گیاهان هرزی که رشد کرده اند می پاشد تا از بین بروند.

از بین بردن حشرات مهاجم:

در زمین های کشاورزی موضوع دیگری که به کررات پیش می آید حشرات هستند. کشاورز ماه ها زحمت می کشد و زمانی که فصل برداشت می رسد بعضی از حشرات به گیاهان حمله می کنند و باعث خسارت به کشاورز می شوند.

کشاورز برای این که دچار چنین مشکلی نشود قبل از برداشت گیاهان را به اُفت کش آغشته می کند. همین کار سبب می شود تا حشرات دیگر به سراغ آن گیاه نروند و یا اگر رفتند سمی که تزریق شده آنها را از بین ببرد تا خسارتی به گیاه نرسد.

دور کردن بعضی حیوانات جونده:

بعضی حیوانات جونده هستند که در اطراف زمین های کشاورزی زندگی می کنند و برای تغذیه خود به سراغ محصولات می روند و آنها را دچار خسارت می کنند. کشاورز برای این که از شر آنها در امان بماند باید کاری انجام دهد.

بهترین چاره کشاورز قطعا اُفت کش است. کشاورز وقتی از آنها استفاده می کند موجودات جونده بنا بر غریزه خدادای خطر را حس کرده و دور می شوند. چون پی می برند اگر به سراغ گیاهان بروند جان خود را از دست می دهند برای همین دور شده و خسارتی به محصولات نمی رسد.

بهبود کیفیت محصول:

یکی از مهم ترین مسائلی که بشر را به سمت استفاده از آفت کش ها پیش می برد کیفیت محصولات کشاورزی است. زیرا در طول زمان به دست آورده است که اگر خاک دچار فقر گردد گیاهانی که در آن کاشته شده اند نمی توانند محصول زیاد و باکیفیتی عمل بیاورند.

افزایش میزان محصول:

خاکی که توسط عواملی مثل گیاهان هرز فقیر نشود می تواند این امکان را به گیاهان بدهد تا میزان محصول بیشتری را عمل بیاورند. عمل آمدن میزان محصول بیشتر باعث سود بردن کشاورزان زحمت کش می گردد.

کشاورز برای این که خاک غنی بماند و میزان محصول مناسبی به او ارائه دهد به سراغ اُفت کش ها می رود. استفاده از آنها گیاهان هرز را نابود کرده و از فقر خاک جلوگیری می کند. فقیر نشدن خاک باعث می شود تا کشاورز به پاداش زحماتش در فصل برداشت محصولات برسد.

از بین بردن انگل ها و باکتری های مضر موجود در خاک:

یکی از دلایلی که باعث می شود گیاه نتواند آن گونه که بایست و شایست محصول متناسب با زحمت کشاورز به او ارائه دهد انگل و باکتری مضر موجود در خاک هستند. این انگل ها و باکتری ها به گیاهان حمله کرده و موجب بیماری آنها می شوند.

زمانی که گیاه بیمار شود توانایی به دست آوردن منابع عالی از خاک را نخواهد داشت و همین موضوع باعث خسارت به کشاورز می گردد. کشاورز برای این که از این جریان جلوگیری کند به سراغ اُفت کش ها می رود تا این انگل و باکتری ها را از بین ببرد.

انواع سم آفت کش و کاربردهای آن

اطلاعات بیشتر در زمینه : کود های کشاورزی

جلوگیری از بیمار شدن گیاهان توسط قارچ ها:

یکی دیگر از عواملی که در کمین گیاهان و محصولات کشاورزی نشسته است قارچ است. مامولا گیاهانی دچار این مشکل می شوند که سیستم ایمنی آنها بر اثر فقر خاک یا عوامل دیگر ضعیف شود. زمانی که قارچ ها به جان گیاه بیفتند به سرعت شروع به نابود کردن خودش و محصولش می کند.

کشاورزان برای این که عوامل قارچی را کنترل کنند به دو صورت سم پاشی و یا تزریق همراه با آب اُفت کش را به گیاه می رسانند تا آن را در برابر این عوامل بیمه کند. زیرا می دانند اگر قارچ به جان گیاه بیفتد متحمل چه خسارت بزرگی می شوند.

از بین بردن جلبک های آبی:

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمین های کشاورزی به خصوص کاشت برنج بسیار شایع است به وجود آمدن جلبک است. جلبک ها وقتی بر روی آب و اطراف برنج شکل بگیرند در زیر خود بستر مناسبی را برای بعضی موجودات فراهم می آورند و همچنین منابع غذایی که از طریق آب توسط کشاورز به گیاه رسانده می شود را می دزدند و موجب فقرش می شوند. برای همین کشاورزان آنها را با اُفت کش نابود می کنند.

 در انتها

همان گونه که در مقاله بالا خواندید کشاورزان برای به دست آوردن بهره برداری بیشتر از محصولاتی که کاشته اند به سراغ آفت کش ها می روند. استفاده از آنها سبب می شود خاک انرژی خود را بی هوده از دست ندهد و همچنین گیاه توسط عوامل بیرونی مثل حشرات و جوندگان مورد حمله قرار نگیرد.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت زر پلاست با سال ها سابقه در امر تولید اُفت کش برای کشاورزی و غیره این آمادگی را دارد تا محصولاتش را در اختیار شما تاجران و کشاورزان گرامی قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات لازم و کافی با شماره های پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند