نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب چیست؟

فهرست مطالب

ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب چیست؟

ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب چیست؟

 گردند تا سرعت چاشنی کارهایشان شود. یکی از مواردی که بر همین اساس تولید شده است ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف است.

برای آگاهی بیشتر برای استفاده از آنها باید ویژگی های یک ظرف پلاستیکی خوب را دانست تا در زمان تهیه کردن آنها به مشکل برنخورد. دانستن این نکات کمک می کند تا جنس با کیفیت تهیه کرد و از مضرات اجناس بی کیفیت به دور ماند.

وقتی بحث ویژگی های یک ظرف پلاستیکی خوب به میان می آید باید از این نکته غافل نماند که با ظروف پلاستیکی قابلیت مصرف بالا و ظروف پلاستیکی یک بار مصرف روبرو هستیم که بعضی ویژگی های مشترک داشته و در بعضی ویژگی ها تفاوت دارند. در این مقاله تا جایی که ممکن باشد سعی می کنیم این ویژگی ها را برای شما خواننده عزیز و گرامی توضیح دهیم تا با آنها بهتر آشنا شوید

ظروف پلاستیکی چگونه تولید می شود؟

ماده اولیه ظروف پلاستیکی از مواد نفتی می باشد که در پتروشیمی ها تولید می گردد. به علت نفت خیز بودن کشورمان ایران این مواد در داخل به وفور یافت می شود. این مواد علارقم کارایی بالایی که دارند به شدت سمی هستند. به همین علت برای استفاده کردن از آنها باید به شدت دقت کرد. دقت کردن در زمینه استفاده از آنها باعث می شود تا انسان دچار بیماری نشود.

میزان استفاده از ظرف پلاستیکی چقدر است؟

قبل از دانستن ویژگی های یک ظرف پلاستیکی باید این نکته را بدانید که میزان استفاده از ظروف پلاستیکی در کشورمان بسیار بالا است و هر روزه به میزان استفاده از آن افزوده می گردد. پلاستیک امروزه یکی از بزرگ ترین معزلاتی است که تمام جوامع بشری با آن دست به گریبان شده است و اگر بشر راه حلی برای میزان استفاده از آن پیدا نکند در آینده نه چندان دور به علت خساراتی که می زند کره زمین برای انسان ها غیر قابل سکونت خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که بشر دنبال راه حلی برای آن باشد.

برای مشاهده، استعلام قیمت و ثبت سفارش بطری نیم لیتری در مشهد بر روی لینک زرد کلیک کنید.

ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب:

ظرف پلاستیکی مناسب دارای ویژگی هایی است که دانستنش کمک می کند تا خریدار در زمان انتخاب به آن نکات توجه کرده و یک ظرف با کیفیت تهیه کند. دانستن همین نکات به ظاهر ساده می تواند ضامن سلامتی آدم ها باشد. در ادامه ویژگی های ظروف پلاستیکی مناسب را برای شما خواننده عزیز و گرامی می گوییم تا با آنها آشنا گردید.

مشخص باشد بازیافتی است یا نو است:

از مهم ترین ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است با دقت بر علائمی که بر روی آنها درج کرده اند می شود به این نکته بسیار مهم که برای حفظ سلامتی ضرر دارد یا ندارد پی برد. بودن این علائم بر روی محصول نشان دهنده معتبر بودن تولید کننده آن است.

 

مقاومت خوبی داشته باشد:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب میزان مقاومت آنها است. ظرفی که برای تولیدش از جنس مرغوب استفاده شده باشد به آسانی دچار شکستگی نمی شود و منعطف است. در واقع مقاومت در این ظروف ملاک نیست ولی منظور از مقاومت این است که برای همان یک باری که از آنها استفاده می شود جوابگو باشد.

طراحی مناسبی داشته باشد:

دیگر ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب طراحی شدن مناسب آن است. اگر ظرف دارای طراحی خوبی نباشد به فرض مثال دارای دهانه کوچکی باشد ممکن است نتواند به خریدار آن گونه که بایست و شایست کمک کند. در واقع ملاک کاربردی بودن است نه این که فانتزی و بلا استفاده باشد.

دارای درپوش باشد:

داشتن درپوش از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب است. بودن درپوش کمک می کند تا موادی که به داخل آن ظرف ریخته می شود از آلودگی حفظ شده و کیفیت خود را حفظ نماید. درپوش دار بودن ظرف همچنین باعث می شود تا حشرات یا حیوانات موذی هم نتوانند به درون آن نفوذ کرده و موجب فاسد شدنش بشوند.

دارای ترک بر روی خود نباشد:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که در زمان خریداری کردنش دارای ترک بر روی بدنه خود نباشد. ظرف که دارای ترک باشد نمی تواند از پس انجام وظایف خود بر بیاید. این نکته اولین چیزی است که هر خریدار هر چند آماتور هم به آن توجه میکند و در زمان خرید در نظر می گیرد.

محتویات داخل خود را به خوبی حفظ کند:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که محتویات درون خود را به خوبی هر چه تمام تر حفظ می کند. حفظ شدن محتویات باعث می شود تا به محیط بیرون نریخته و باعث آلودگی خود و محیط اطرافش نشود. در واقع حفظ محتویات از اولین وظایف یک ظرف مناسب است که باید بتواند از پس انجام آن بر بیاید.

استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب رعایت کردن تمام پروتکول ها و استانداردهایی است که اداره بهداشت بر رعایت آن اصرار دارد. ظرفی که این استانداردها را رعایت نماید و نشان اعتماد یا همان ایزو را در آن زمینه بگیرد قطعا دارای کیفیت بالایی بوده است که به آن عنوان دست یافته است. قطعا در زمان خرید مشتریان به این نکته توجه ویژه می کنند زیرا سلامت شان به آن وابسته بوده و آن را در نظر می گیرند.

تنوع بالایی دارند:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که دارای تنوع جنس و رنگ زیادی است. این تنوع باعث می شود تا مشتری در زمان خرید همان رنگ یا جنسی که مد نظرش هست را پیدا کرده و دست به خریدش بزند. برآورده شدن نیاز مشتری باعث می شود تا تنوع بالای محصولات آن برند در ذهنش هک شود و بار بعد که خواست جنسی بخرد این نکته را در خرید خود مد نظر خود داشته باشد.

قابلیت شستشو دارند:

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که بعد از استفاده اگر ضرورت داشت بتوان آن را شستشو کرد. گاهی اوقات ممکن است بنا بر احتیاج نیاز شود با شستن این ظروف در اموری که سلامت انسان را به خطر نمی اندازند دوباره آنها را به کار گرفت.

ممکن است انسان در جایی باشد که به غیر از همان ظرفی که مورد استفاده قرار داده است دیگر دسترسی به ظرفی نداشته باشد تا برای انجام کارش از آن بهره بگیرد. قابل شستشو بودن ظرف اینجای کار است که دستش را می گیرد و کارش بر زمین نمی ماند.

توصیه می کنم حتما به مقاله ی راهنمای خرید ظروف پلاستیک سر بزنید.

ظرف پلاستیکی مناسب از چه موادی تشکیل شده است و چه استاندارد هایی دارد ؟

ظرف‌های پلاستیکی مناسب معمولاً از موادی مانند پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)، پلی‌پروپیلن (PP)، پلی‌اتیلن با سنگینی متوسط ​​(HDPE) و یا پلی‌کربنات (PC) ساخته می‌شوند. این مواد به دلیل خواص مکانیکی، شفافیت، مقاومت در برابر شیمیایی‌ها و حرارت مناسب برای بسته‌بندی انتخاب می‌شوند.

استانداردها و گواهی‌نامه‌ها:

  1. FDA (Food and Drug Administration): استفاده از مواد پلاستیکی برای بسته‌بندی مواد غذایی باید با استانداردهای FDA مطابقت داشته باشد. FDA برای اطمینان از ایمنی مواد پلاستیکی که در تماس با غذا قرار می‌گیرند، مقررات و رهنمودهای خاصی را اعمال می‌کند.

  2. EU Regulation (EC) No 10/2011: این مقررات برای محصولات پلاستیکی مورد استفاده در تماس با مواد غذایی در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و شامل محدودیت‌های مشخص برای مواد معرفی شده است.

  3. BPA-Free: در صورت استفاده از پلاستیک‌هایی که حاوی BPA (بیس فنول-A) هستند، مهم است که محصولات BPA-Free باشند، زیرا BPA ممکن است به سیستم هورمونی انسان آسیب بزند.

  4. ISO Standards: برخی استانداردهای ISO مانند ISO 9001 (مدیریت کیفیت) و ISO 22000 (مدیریت ایمنی غذایی) نیز می‌توانند به عنوان رهنمودهای کلی برای تولید و بررسی محصولات پلاستیکی مورد استفاده در بسته‌بندی غذا مورد استفاده قرار گیرند.

انتخاب مواد و استانداردهای مناسب:

  • PET (پلی‌اتیلن ترفتالات): برای بطری‌های مایعات مانند آب، نوشیدنی‌ها، و روغن‌های خوراکی استفاده می‌شود به دلیل شفافیت و مقاومت در برابر شیمیایی‌ها.

  • PP (پلی‌پروپیلن): برای بسته‌بندی مواد غذایی مختلف از جمله غذاهای آماده، سس‌ها و محصولات دیگر به دلیل مقاومت در برابر حرارت و شیمیایی‌ها مناسب است.

  • HDPE (پلی‌اتیلن با سنگینی متوسط): برای بطری‌هایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربه دارند، مانند شیرهای صنعتی و مواد شیمیایی، مناسب است.

  • PC (پلی‌کربنات): برای محصولاتی که نیاز به شفافیت بالا و مقاومت در برابر حرارت دارند، مانند بطری‌های داغ برای مایعات گرم، استفاده می‌شود.

به طور کلی، انتخاب مواد مناسب بر اساس نوع محصول، شرایط استفاده، و استانداردهای لازم (مانند FDA یا مقررات اتحادیه اروپا) اهمیت دارد تا ایمنی و کیفیت بسته‌بندی را تضمین کند.

در مقاله بالا خواندید و دانستید که دانستن ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب قبل از خریداری کردنش ضروری است. دانستن این نکات باعث می شود تا در زمان خرید بدانید که چگونه کیفیت ظرفی را که می خرید بررسی نموده و سپس نسبت به خریدش اقدام کنید.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت زر پلاست با سال ها سابقه در امر تولید ظروف پلاستیکی با کیفیت این آمادگی را دارد تا کالاهایش در اختیار شما بازرگانان گرامی قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کافی با شماره پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان راهنمایی تان کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند