نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

انواع گالن های پلاستیکی

انواع گالن های پلاستیکی

گالن پلاستیکی ظرف پلی اتیلنی است که مایعات را با هر حجمی در خود جای می دهد. این نوع ظرف به دلیل دارا بودن ساختار فشرده و عدم تجزیه پذیری آسان، مکان مناسبی برای انبار مایعات به شمار می آید. زیرا مایعات موجود در گالن پلاستیکی تبخیر نمی شوند. همچنین هیچ آلاینده جدیدی وارد مایعات داخل گالن نخواهد شد. امروزه تانکرهای پلاستیکی در ابعاد بزرگ جایگزین تانکرهای فلزی شده اند. از گالن ها با ابعاد بزرگ جهت نگهداری آفت های شیمیایی، اتمی، اسیدها، سموم، بیمارستانی و … استفاده می کنند. استفاده از گالن های پلاستیکی در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است زیرا ساختار پلاستیکی این گالن ها به گونه ای است که از طول عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. امروزه با توجه به کاربرد وسیع گالن های پلاستیکی کارخانه های متعددی در سطح کشور گالن پلاستیکی تولید می کنند. گالن های پلاستیکی در انواع مختلف از قبیل شفاف و مات در بازار موجود هستند. همچنین گالن ها در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند. هر کدام از انواع گالن های پلاستیکی با توجه به ساختاری که دارند، کاربردهای متفاوتی خواهند داشت.

انواع و کاربرد گالن پلاستیکی

گالن های پلاستیکی در ابعاد مختلف در بازار موجود هستند. مصرف کنندگان براساس نیاز خود می توانند ابعاد مورد نظر را انتخاب کنند. از طرفی خرید گالن های پلاستیکی از تولید کنندگان داخلی سبب افزایش تولیدات داخلی و در نهایت کیفیت اجناس داخلی خواهد شد.

گالن های پلاستیکی کتابی در انواع مختلف و برای مصارف گوناگون بسیار پرکاربرد هستند. این نوع گالن جزء پرفروش ترین گالن های پلاستیکی در بازار است. به عبارت دیگر گالن پلاستیکی کتابی در صنایع شیمیایی، رزین ها، افزودنی های بتن، روغن های خوراکی، نفتی و پتروشیمی، شوینده های صنعتی و خانگی کارآمد است. شکل این نوع گالن پلاستیکی به صورت چهارگوش مستطیل شکل است. دسته این گالن در بالای آن و از جنس خود گالن می باشد. نحوه قرار گیری این دسته حمل گالن را بسیار راحت کرده است. وزن این نوع گالن بسیار سبک می باشد.

از دیگر انواع گالن پلاستیکی می توان به گالن های 20 لیتری اشاره کرد. پرفروش ترین نوع گالن 20 لیتری کتابی است. از این نوع گالن ها برای نگهداری و بسته بندی های مواد و محصولات مختلف استفاده می کنند. گالن های 20 لیتری طرح دکمه دار برای نگهداری انواع محصولات غذایی، دارویی، سمومات کشاورزی، محصولات غذایی و روان کننده ها کاربرد دارند. سه عدد از این نوع گالن را می توان به راحتی روی یکدیگر قرار داد.

گالن 5 لیتری سم دسته تاشو از دیگر انواع گالن های پلاستیکی می باشد. از این نوع گالن برای نگهداری سموم و حفظ آن در برابر نور و رطوبت استفاده می شود. گالن 18 لیتری دکمه دار یکی دیگر از گالن ها است که برای انواع محصولات غذایی، شیمیایی، روان کننده ها، دارویی و سمومات کشاورزی کاربرد دارد. از گالن های 1 لیتری طرح سن ایچ برای نگهداری روغن صنعتی استفاده می کنند.

گالن 4 لیتری پلاستیکی کتابی از دیگر انواع گالن های پلاستیکی است. از این نوع گالن ها برای بسته بندی مایعات از قبیل نوشیدنی ها استفاده می کنند. گالن های پلاستیکی 4 لیتری کتابی به دلیل شکل خاصی که دارند فضای کمتری از محیط را اشغال می کنند.

قیمت گالن های پلاستیکی بر اساس کیفیتی که دارند تعیین می شوند. هر چقدر مواد اولیه بکار رفته در گالن مرغوب تر باشد، قیمت آن گران تر خواهد بود. گالن های پلاستیکی جهت نگهداری بنزین و انواع مایعات از دیگر انواع گالن ها هستند. کیفیت این نوع گالن ها متفاوت است. بنابراین کیفیت و طول عمر گالن های با کیفیت متفاوت، یکسان نخواهد بود.

مزایای استفاده از گالن پلاستیکی

ممکن است برای اکثر افراد این سوال پیش بیاید که گالن های فلزی بهتر است یا گالن های پلاستیکی؟ در گذشته استفاده از گالن های فلزی بیشتر بود اما با ظهور گالن های پلی اتیلنی انتخاب برای مصرف کنندگان دشوار شد. به هر حال انتخاب گالن فلزی و یا گالن پلاستیکی بر اساس نیاز و شرایط مصرف کننده تعیین می شود. در اینجا قصد داریم یکسری مزایای استفاده از گالن های پلاستیکی را برای شما بازگو کنیم.

بهتر است بدانید که پرکاربردترین گالن های پلاستیکی برای ذخیره سازی آب مورد استفاده قرار می گیرند. حمل گالن های پلاستیکی به دلیل دارا بودن وزن سبک بسیار راحت تر است. به همین خاطر افراد موقع جابه جایی گالن های پلاستیکی انرژی زیادی را مصرف نخواهند کرد.

تنوع در ابعاد گالن های پلاستیکی سبب شده است که این گالن ها نسبت به نوع فلزی پرکاربردتر باشند. گالن پلاستیکی در ابعاد مختلف از قبیل مکعبی، کتابی، زیرپله، قیفی و … ساخته می شوند به همین دلیل امکان استفاده از گالن های پلاستیکی در اکثر مکان ها وجود دارد.

گالن های پلی اتیلنی و یا پلاستیکی در برابر هر گونه خراشیدگی و ضربه مقاومت بالایی دارند در حالیکه اگر گالن های فلزی خراش بردارند شروع به زنگ زدن خواهند کرد. گالن های پلاستیکی food grade هستند. بنابراین انواع مواد غذایی و آب شرب را می توان در آن ها نگهداری کرد. گالن های پلاستیکی با دارا بودن لایه مقاوم در برابر اشعه های مضر آفتاب مقاوم هستند.

نگهداری و مراقبت گالن های پلی اتیلنی به دلیل مقاومت بالا در برابر تنش های محیطی بسیار کم است. در حالیکه به صورت دوره ای باید گالن های فلزی را ضد زنگ زد.

یکی از ویژگی های بارز استفاده از گالن پلاستیکی این است که کیفیت مواد درونشان ثابت می ماند. مخصوصا گالن های پلاستیکی ذخیره آب نه تنها کیفیت آب را حفظ می کنند، بلکه طعم و بوی آن را تغیر نمی دهند. همچنین گالن های پلاستیکی می توانند دمای آب را برای مدت زمان طولانی ثابت نگه دارند.
گالن های پلاستیکی با توجه به مزایا و کاربردی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. هزینه گالن های پلاستیکی نسبت به گالن های فلزی بسیار کمتر است. بنابراین استفاده از گالن پلاستیکی برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در صورت خراب شدن گالن های های پلاستیکی را می توان تعویض کرد زیرا قیمت این نوع گالن ها ارزان تر است. اما گالن های فلزی در صورت خرابی باید تعمیر شوند و گالن های فلزی تعمیری به دلیل خوردگی همیشه در معرض نشتی قرار دارند. از طرفی تعویض گالن های فلزی مقرون به صرفه نیست. از دیگر مزایای گالن های پلی اتیلنی این است که می توانند دوباره بازیافت شوند و وارد چرخه اقتصادی گردند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند