نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

جهان باید به جنگ پلاستیک ها برود

جهان باید به جنگ پلاستیک ها برود

انسان بدون این که خودش خبر داشته باشد درگیر مسئله بزرگی به نام پلاستیک شده است و اگر به جنگ پلاستیک نرود در سالیان آینده اتفاقات بسیار بدتری از نظر زیستی و سلامتی در راه است و تنها چاره همفکری کردن اهالی دنیا برای حل این معضل بزرگ می باشد.

اگر سیاستمداران جهان چشم های خود را به روی حقایق موجودی که توسط محققان جمع شده است نبندند و به واسطه گرفتن پول های کلان از صنایع پتروشیمی و پلاستیک خود را به ندیدن نزنند دنیا به راحتی می تواند با مشارکت از این بحران خطرناک به سلامت عبور کند.

مسئله اصلی این است که جنگ پلاستیک برای مردم عادی می باشد و بعضی مثل کارخانه ها و صنایع دارند از این بحران موجود نهایت استفاده را می برند و هر روز به میزان تولید محصولات پلاستیکی خود می افزایند تا سود بیشتری به دست بیاورند.

اگر این رویه همچنان ادامه پیدا کند بدون این که تغییری در آن حاصل شود در سالیان آینده بیماری های اپیدمی زیادی به وجود خواهد آمد که موجودیت انسان ها را بر روی این سیاره به خطر خواهد انداخت. ضمنا به این نکته باید توجه کرد که نباید خطر پشت در خانه مان بیاید تا به جنگ پلاستیک برویم.

متاسفانه خطر از پشت در خانه هم فراتر رفته و جنگ پلاستیک به داخل آن راه یافته است. دیگر زمان زیادی برای ریسک کردن باقی نمانده است و سیاستمداران باید از منفعتی که از طریق پلاستیک به دست می آورند چشم بپوشند تا بتوانیم کره زمین را سالم به نسل های بعدی تحویل دهیم.

برای مشاهده، استعلام قیمت و ثبت سفارش بطری 1 لیتری روغن بر روی لینک زرد کلیک کنید.

[k' `ghsjd;

"پلاستیک‌ها" روی دوش کره زمین سنگینی می‌کند

بحران جنگ پلاستیک حاصل خیانت سیاستمداران است:

شاید تعجب کنید ولی یک واقعیت است که بحران به وجود آمده حاصل خیانت سیاستمدارانی است که برای به دست آوردن پول های کلان چشم های خود را بر روی خطرات مواد پلاستیکی بسته اند. این مشکلات به گوششان رسیده ولی هیچ کاری برای رفعش نمی کنند زیرا چیزی که برای ما مردم بحران است برای آنها به دست آوردن سود بیشتر است و حاضر نیستند منافع خود را به خطر بیندازند.

جنگ پلاستیک خیلی وقت است به خانه ها رسیده است:

یک نگاه سطحی و گذرا اگر به خرید هایی که برای منازل می شود بیندازید متوجه خواهید شد که چه میزان پلاستیک روزانه وارد منزلتان می شود. این پلاستیک ها به صورت زباله درآمده و خود را وارد محیط زیست ما می کند و به چرخه مواد غذایی، آب ها و هوای ما آسیب رسانده و به مرور زمان موجب بیماری ما انسان ها می شود.

پلاستیک بحران زیستی به وجود آورده و هر روز شدیدتر می شود:

برای این که مفهوم بحران زیستی را درک کنید تنها کافی است یک سر به جنگل ها و محیط های طبیعی که انسان رفت و آمد می کند بزنید تا متوجه شوید چقدر پلاستیک توسط آنها در آنجا رها شده است. این پلاستیک های رها شده بخشی به خاک نفوذ کرده و آن را آلوده می کنند و بخشی دیگر باعث مرگ موجودات زنده که آنجا زندگی می کنند می شوند و طبیعت را به نابودی می کشند.

هر دقیقه یک کامیون پلاستیک وارد اقیانوس ها می شود:

جنگ پلاستیک به اقیانوس ها رسیده و آنجا را به شدت دچار آلودگی کرده است. امروزه انسان هر موجود دریایی که از اقیانوس می گیرد و به عنوان غذا می خورد مقداری پلاستیک را همراه با آن وارد بدن خود می کند.

شکم نهنگ مرده را شکافتند و متوجه شدند پر از پلاستیک هایی است که روزانه بشر در اقیانوس رها می کند. هر روز به میزان غلظت پلاستیک موجود در اقیانوس افزوده می شود و هنوز بشر هیچ کاری برای رفع این بحران صورت نداده است.

جنگ پلاستیک به آب های زیرزمینی رسیده است:

در مناطق مختلفی از کره زمین جاهایی وجود دارد که انسان ها زباله های شهرها را در آنجا رها می کنند تا محیط های شهری دچار آلودگی نشوند. این کار سبب شده تا شیرابه های این زباله ها به آب های زیر زمینی آن منطقه راه پیدا کند.

راه پیدا کردن شیرابه های مسموم به آب های زیرزمینی جنگ پلاستیک را وارد فاز جدیدی کرده است. این آلودگی ها توسط رودخانه های زیرزمینی به چند صد کیلومتر آن ورتر منتقل شده و توسط گیاهان جذب می شوند و انسان با مصرف گیاهانی که پرورش داده است آنها را وارد بدن خود می کند و دچار بیماری های گوناگونی می شود که دلیلش میکرو پلاستیک های موجود در غذا هستند.

هوایی که تنفس می کنیم پر از میکرو پلاستیک است:

پلاستیک از طریق سوزانده شدن در زباله سوز ها و رها سازی شدن در طبیعت راه خود را به هوای تنفسی ما آدم ها باز کرده است. امروزه بسیاری از بیماری هایی که انسان درگیرش می باشد به واسطه همین پلاستیک ها است که به مرور زمان تنفس می کنیم.

بخشی از پلاستیک های مضر را با افزودن موادی تبدیل به سوخت نیروگاه ها و کارخانه ها می کنند تا جنگ پلاستیک بدین وسیله به ما آدم ها آسیب بیشتری برساند. اگر انسان چاره ای به فکر این معضل بزرگ نکند محیط زیستی تا سال 2100 میلادی شاید دیگر برای بقایش باقی نماند.

War of plastics

پلاستیک به چرخه مواد غذایی ما نیز نفوذ کرده است:

جنگ پلاستیک به چرخه مواد غذایی ما نیز رسیده است. گیاهان برای این که رشد کنند نیاز دارند تا از آب، خاک و هوا مواد مورد نیاز خود را دریافت کنند. وقتی هر سه این موارد دچار آلودگی باشد یعنی این که مواد غذایی مصرفی ما هم دچار آلودگی شده است.

امروزه کمتر مواد غذایی را می توان یافت که به وسیله سموم حاصل از پلاستیک ها دچار آلودگی نشده باشد. این غذاهای آلوده ای که بشر هر روزه مصرف می کند نشان می دهد جنگ پلاستیک وارد فاز بسیار پیچیده و خطرناکی شده است که باید فکری به حالش کرد.

دلیل بیشتر بیماری های لاعلاج پلاستیک است:

امروزه بیماری های زیادی به وجود آمده که در گذشته به هیچ عنوان انسان با آنها مواجه نشده بود. این بیماری ها دلیلش پلاستیک های سمی است که وارد چرخه مواد غذایی ما شده است. اگر در سالیان پیش رو انسان به جنگ پلاستیک نرود این مشکلات بزرگ تر می شود و بیماری های جدیدتر و شدیدتری به سراغش می آید که تنها دلیلش بی توجهی به زیست کره زمین است.

انسان برای نجات باید روش زندگی خود را تغییر دهد:

بهترین شیوه ای که انسان در جنگ پلاستیک می تواند به کار ببندد تا شاید از مهلکه جان سالم به در ببرد استفاده از روش های جایگزین به جای آن است. اگر این تغییر بر روی کره زمین حاصل نشود دیگر محیط زیستی باقی نمی ماند تا بر روی آن زندگی کنیم.

تغییر در زندگی می تواند با کم کردن مصرف پلاستیک در منازل آغاز شود تا به جنگ پلاستیک ها رفت و آنها را از چرخه زندگی خود کنار گذاشت. برای شکست دادنش همه اهالی زمین باید همکاری کنند تا بلکه اتفاق خوبی بیفتد و آلودگی ای که بیش از صد سال حاصل شده به مرور زمان رفع شود.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید جنگ پلاستیک به یک بحران کاملا جدی برای زمین و ساکنانش تبدیل شده است. اگر در سالیان پیش رو سیاستمداران به فکر چاره ای نباشند بیماری های حاصل از آن زمین را فرا خواهد گرفت و مرگ های زیادی به واسطه این ماده سمی اتفاق خواهد افتاد.

در آحر لازم به یادآوری است که شرکت زرپلاست با سال ها تجربه در تولید پلاستیک این آمادگی را دارد تا آنها را در اختیار شما فروشندگان عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تنها کافی است با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

جنگ پلاستیک: نبرد برای نجات زمین

جنگ پلاستیک به نبردی اطلاق می‌شود که جهان برای مقابله با آلودگی پلاستیکی و تأثیرات منفی آن بر محیط زیست، انسان‌ها و حیات وحش آغاز کرده است. پلاستیک، به‌عنوان یکی از محصولات پرکاربرد و ارزان، به طور گسترده‌ای در زندگی روزمره ما نفوذ کرده است. از بسته‌بندی مواد غذایی گرفته تا تولید لوازم الکترونیکی، پلاستیک نقش کلیدی در زندگی ما ایفا می‌کند. اما همین ویژگی‌های مفید پلاستیک، به چالشی جدی برای محیط زیست تبدیل شده‌اند.

مشکلات پلاستیک

یکی از مشکلات اصلی پلاستیک، زمان تجزیه طولانی آن است. پلاستیک‌ها می‌توانند صدها سال در محیط زیست باقی بمانند و به‌تدریج به قطعات کوچکتر، معروف به میکروپلاستیک‌ها، تبدیل شوند. این میکروپلاستیک‌ها وارد زنجیره غذایی شده و به انسان‌ها و حیوانات آسیب می‌رسانند. تحقیقات نشان داده‌اند که میکروپلاستیک‌ها می‌توانند به ارگان‌های داخلی نفوذ کرده و به مشکلات بهداشتی منجر شوند.

تأثیرات بر حیات وحش

حیات وحش نیز از آلودگی پلاستیکی در امان نیست. حیوانات دریایی مانند لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و ماهی‌ها، پلاستیک‌ها را با غذا اشتباه گرفته و آنها را می‌بلعند. این پلاستیک‌ها می‌توانند باعث انسداد دستگاه گوارش و در نهایت مرگ این حیوانات شوند. همچنین، برخی حیوانات در پلاستیک‌های رها شده در طبیعت گرفتار می‌شوند و قادر به حرکت یا تنفس نیستند.

پاسخ جهانی به جنگ پلاستیک

در سال‌های اخیر، کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی تلاش‌هایی را برای کاهش استفاده از پلاستیک و مدیریت بهتر زباله‌های پلاستیکی آغاز کرده‌اند. برخی کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف و ظروف پلاستیکی وضع کرده‌اند. همچنین، بسیاری از شرکت‌ها به سمت استفاده از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر حرکت کرده‌اند تا مصرف پلاستیک‌های جدید را کاهش دهند.

نقش فناوری و نوآوری

فناوری و نوآوری نیز می‌توانند نقش مهمی در مبارزه با آلودگی پلاستیکی ایفا کنند. توسعه مواد زیست‌تجزیه‌پذیر که بتوانند جایگزین پلاستیک‌های سنتی شوند، یکی از این راه‌حل‌ها است. همچنین، روش‌های جدید بازیافت که می‌توانند پلاستیک‌ها را به مواد اولیه ارزشمند تبدیل کنند، می‌توانند به کاهش حجم زباله‌های پلاستیکی کمک کنند.

وظیفه فردی

هر فرد نیز می‌تواند در جنگ پلاستیک نقش مؤثری ایفا کند. کاهش مصرف پلاستیک‌های یک‌بارمصرف، استفاده از محصولات قابل بازیافت و تجدیدپذیر، و مشارکت در برنامه‌های بازیافت محلی از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند تاثیرگذار باشند. آموزش و افزایش آگاهی عمومی نیز از دیگر راه‌کارهای موثر در این زمینه است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند