نشانی کارخانه : تهران، شهرک صنعتی شمس آباد بلوار بهارستان، پلاک 18

ظروف بسته بندی پلاستیکی

ظروف بسته بندی پلاستیکی

ظروف بسته بندی پلاستیکی امروزه دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف هستند. استفاده از این نوع ظروف مزایای بسیار زیادی را برای کاربران به دنبال دارد، به نوعی که استفاده از این ظروف بسیاری از کارها را سهل کرده اند و به کمک آن ها می توان تولیدات مختلفی را روانه بازار کرد.

لازم به ذکر است که با بهره گیری از دانش و متد روز دنیا می توان این ظروف را به بهترین شکل تولید و به بازار عرضه کرد. از اینرو مشتریان با خیالی راحت قادرند از این محصولات پلاستیکی استاندارد استفاده کنند.


آشنایی با انواع ظروف بسته بندی پلاستیکی

بهتر است بدانید پلاستیک ترکیباتی با زنجیره طولانی است که توسط منومر شکل گرفته است. در واقع پلاستیک ها به دو دسته ترموپلاست ها و ترموست ها تقسیم می شوند. از اینرو بد نیست بدانید که ترموپلاست ها موادی هستند که در اثر کاهش حرارت سخت و به وسیله گرما نرم می شوند. این مواد پلاستیکی از مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش، سایش، خراش و ضربه برخوردار هستند، از اینرو به راحتی می توان از آن ها در ساخت جعبه های شفاف، بطری های بادی، جعبه ها و بشکه ها جهت بسته بندی محصولات غذایی، گازوئیل، روغن ها، چربی ها، شامپوها، جعبه های جواهرات و جعبه های لوازم آرایش استفاده کرد.

ترموست ها نیز دارای ساختار خاصی هستند به گونه ای که در اثر گرما ذوب می شوند اما بعد از سرد شدن دوباره تحت تاثیر گرما قرار نمی گیرند. از مزایای این نوع پلاستیک ها می توان به مقاومت بسیار بالای آن ها در مقابل چربی ها، اکسیداسیون و روغن ها اشاره کرد. این پلاستیک ها شفاف و بی بو هستند از اینرو در تمامی صنایع جهت بسته بندی مواد دارویی و بهداشتی و آب مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی از انواع مختلف این نوع پلاستیک به شکل لاک و آستر برای پوشش داخلی قوطی های بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. بنابراین هر کدام از این انواع پلاستیک ها جهت نگهداری مواد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.


آشنایی با ظروف بسته بندی پلاستیکی مناسب جهت نگهداری مواد غذایی

همانطور که می دانید امروزه در کنار و یا زیر ظروف بسته بندی پلاستیکی اعدادی از ۱ تا ۷ قرار دارند. در واقع این اعداد کد شناسایی رزین هستند که همان شماره بازیافت محسوب می شوند. در صورتی که بر روی ظروف بسته بندی پلاستیکی اعداد ۱، ۲، ۳، ۴، و ۵ را مشاهده کردید، به راحتی می توانید از این نوع ظروف بسته بندی برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده کنید. لازم به ذکر است به هر اندازه که این اعداد درج شده بر روی ظروف کوچک تر باشند، جهت نگهداری مواد غذایی گزینه ای مناسب و با کیفیت محسوب می شوند. از اینرو بهتر است ظروفی را برای نگهداری مواد غذایی انتخاب کنید که اعداد درج شده بر روی آن ها اعداد ۱ و ۲ هستند. همچنین در صورتی که عدد درج شده بر روی ظرف مورد نظر عدد ۷ باشد نباید از آن جهت نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. زیرا احتمال انتقال مواد شیمیایی به ماده غذایی  در این گونه ظرف های پلاستیکی وجود دارد. بنابراین با آشنایی با این اعداد به راحتی می توانید مواد غذایی مختلف را به بهترین نحو نگهداری کنید.


آشنایی با مزایا و قابلیت های ظروف بسته بندی پلاستیکی

بهتر است بدانید ظروف بسته بندی پلاستیکی دارای مزایا و قابلیت های زیادی هستند. در واقع پلاستیک از قابلیت بسیار بالایی در دستگاه های اتوماتیک بسته بندی بهره می برد، از اینرو می توان آن را به راحتی به شکل دلخواه خود درآورد. همچنین از دیگر مزیت های این نوع ظروف بسته بندی وزن مخصوص کم و قیمت پایین است. این نوع ظروف در برابر موادی که خاصیت اسیدی و يا قلیایی دارند از مقاومت بسیاری بالایی برخوردار هستند. پایداری شیمیایی بسیار بالا از دیگر مزیت های این نوع ظروف بسته بندی به شمار می آید. در ضمن محدودیت بسیار کمی در احتمال نشت مایعات در این گونه ظروف وجود دارد.

 با خیالی راحت و بدون نگرانی می توان مایعات و مواد پودری را در این گونه ظروف پلاستیکی بسته بندی کرد. استفاده مجدد و قابلیت بازیافت از دیگر مزایا و قابلیت های این نوع ظروف پلاستیکی به شمار می آید. همچنین این نوع ظروف بسته بندی از قابلیت چاپ، جلوه و تزیین بالایی برخوردار هستند. از اینرو به راحتی می توان نام شرکت، لوگوی شرکت و خصوصیات محصول را به راحتی بر روی این ظروف چاپ کرد. از آنجا که ظروف پلاستیکی از مواد پلاستیکی تولید می شوند از اینرو نسبت به بسته بندی فلزی و بسته بندی شیشه ای به انرژی کمتری نیاز دارند. به نوعی استفاده از آن ها باعث صرفه جویی در هزینه ها و نیروی انسانی می شود.


نگاهی اجمالی بر اهمیت بسته بندی در تولید و صنعت

امروزه بسته بندی در صنایع مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است. در واقع با پیشرفت صنایع مختلف بسته بندی به عنوان یک معرف کالا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. یکی از مزایای بسته بندی امکان حفاظت و نگهداری کالا در مقابل عوامل فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی به مدت طولانی است. با بسته بندی می توان به حفظ محیط زیست کمک کرد. در واقع با استفاده از مواد اولیه تجزیه پذیر در بسته بندی به طور قابل توجهی می توان از زباله های اضافی جلوگیری کرد. همچنین می توان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته پلاستیک ها را مجدد بازیافت و به این ترتیب به حفظ محیط زیست کمک کرد. صرفه جویی از دیگر مزیت های بسته بندی است. در واقع یکی از فاکتورهای مناسب در اقتصاد جامعه استفاده بهینه از مواد اولیه است. کارایی بهتر، سهولت در مصرف، توزیع راحت، فروش بیشتر و حمل و نقل آسان از دیگر مزایا و قابلیت های بسته بندی به شمار می آید.

لازم به ذکر است بسته بندی با اهداف مختلفی همچون محافظت از محصول و مصرف کننده، ایجاد اطمینان از کالا، وسیله ای برای ایجاد ارتباط با مشتری، داشتن ارزش استفاده مجدد، تقسیم بازار، تجلی هویت خاص برای یک محصول و بهره برداری بیشتر از بازارهای بالقوه صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا محافظت شده هستند